Per 15 oktober 2018 neemt de Schrijversstudio het opleidingsbureau DeVries Bedrijfscommunicatie over. DeVries Bedrijfscommunicatie werd in 1992 opgericht door Eric de Vries en is vooral bekend van de succesvolle training Delta Denken. Marc werkte van 2000 tot 2006 als trainer bij DeVries Bedrijfscommunicatie en verzorgde in die hoedanigheid vele cursussen Delta Denken. In 2007 startte hij de Schrijversstudio. Nu Eric de Vries een punt zet achter zijn werkzame leven, neemt Marc de activiteiten van zijn voormalige werkgever en zakelijk partner over. De Schrijversstudio wordt daarmee eigenaar van zowel de training als het merk Delta Denken.
Helder denken, helder schrijven
Delta Denken geldt als een methode die helderheid creëert voor zowel schrijver als lezer. Adviesbureau Twynstra Gudde ontwikkelde Delta Denken ooit als variant op de rapportagemethode bij adviesbureau McKinsey. Eric de Vries was hier intensief bij betrokken. Vanaf 1992 werd de cursus overgedragen aan DeVries Bedrijfscommunicatie en in 2005 volgde eigenaarschap van het merk. Delta Denken is in de loop der jaren didactisch geoptimaliseerd en ontdaan van hoogdravende en soms weinig praktische aspecten. Inhoudelijke is de methode verrijkt vanuit de argumentatieleer en de Rhetorical Structure Theory.
Delta Denken is daardoor een nog steeds actuele methode die onmisbaar is voor de dagelijkse (schrijf)praktijk van kenniswerkers. De methode is toepasbaar op een groot scala aan zakelijke documenttypen, zowel offline als online, en biedt praktische oplossingen voor problemen waar zelfs gevorderde schrijvers tegenaan kunnen lopen.